Hotelspecialsblogg.se » Kuriosa » Taskig kundservice!

Taskig kundservice!

Vi strävar alltid efter att ge er den absolut bästa servicen i kombination med de lägsta priserna. Jag gissar att det är många liknande företag som också kämpar för det, som uppskattar sina kunder, och alltid försöker att överträffa deras
förväntningar. Dock har vi ett intressant exempel som jag anser har totalt misslyckats med detta. Jag köpte flygbiljetter på detta företag och valde inte till några extra kostnader för jag ville ha lägsta pris.

Nu behövde jag få tag i företaget då jag hade en fråga rörande mina biljetter, en fråga som jag bara behöver ett ja eller nej på. Ringde exakt kl 09:00 då deras kundtjänst öppnade. Fick sitta i kö i 17 minuter, bara det var lite väl långt tycker jag. När jag till sist får prata med någon i kundtjänst får jag till svar på min fråga. - Du har inte köpt till vår service på 49 kr så jag kan inte svara på din fråga. Fick också ett intressant svar på mail: -Jodå, vi har gratis service till våra egna kunder, men inte gratis till kunder som kommer från en jämförelsesajt då de priser man får där är utan förtjänst för oss. Jag ska alltså hålla reda på hur jag tar mig till en sajt, trodde jag var deras kund så fort jag bokade via deras sajt!?

Så jag ska alltså betala 49kr för att få svar på en enkel ja eller nej fråga! Det tycker jag är sjukt. Där tycker jag att man hellre bakar in denna avgift i priset eller har en serviceavgift som är obligatorisk på alla bokningar. Alt att de kunnat svara på min fråga när jag ändå ringt in och suttit i kö, men om jag behövt göra något annat med min bokning att det då kunde kostat 49kr. Nej, så vill absolut inte vi jobba. Service är en av de viktigaste sakerna för oss och vi finns såklart för alla på telefon, mail och facebook.

Jag fick tag på flygbolaget som meddelade att det går att göra ändring på mina biljetter men att jag måste vända mig till de jag bokat med. Ok, i detta fallet hade det ju varit så enkelt för personen jag pratade med på företaget att svara på min fråga med ett – Ja, och berättat hur det går till och att om de ska hjälpa mig med ändringarna kostar det 49 kr.

Fine, det hade jag accepterat och blivit en nöjd kund. Men att inte kunna svara ja eller nej på en enkel fråga för att jag inte betalat 49 kr anser inte jag som bra service.

Jag twittrade såklart om detta fallet, vad fick jag till svar? Jo att de inte kan jobba gratis!

Vad tycker ni det är okej att ta avgift för? Vill ni betala extra avgift för service? Hotellfrukost? Städninga av rummet?

Det liknas lite som Ryanair tycker jag, där tar de väl snart betalt för att gå på toaletten också?!

//Paulina

 

Dela med dig!

4 kommentarer för “Taskig kundservice!”

  1. Åhh SUCK vad trött man blir på såna här skitföretag! Att resa, bo, gå ut och äta etc. är SERVICE-relaterade aktiviteter – då ska själva servicen vara inbakat i priset. Självklart ska det det!

    Hoppas du går ut med namnet på detta bolag så man själv inte väljer att köpa något av dem!!

  2. Jag vill veta vilket detta skit företag är och hoppas innerligt att jag aldrig har bokat med detta bolag, och jag kommer def. aldrig boka av dem!!
    GÅ ut med namnet!!

  3. Jag har precis köpt biljetter och jag förstår vilket företag som du fått detta otrevliga bemötande ifrån. Handla aldrig på Flygstolen.se. Ett serviceföretag som ger sådant bemötande kan förstöra en hel dag för en. Det kan alltid uppstå saker i livet som gör att man behöver ändra på något och ofta kan man tänka sig att betala ett tillägg men då måste man också få chansen. Det är uppenbarligen något problem i Flygstolen.se organisation som gör att den enskilde säljaren inte har tid för en utan måste gå vidare och hjälpa nästa. Att behöva köpa ett tillägg för att få svar på en enkel fråga och ett trevligt bemötande är sjukt och det borde ingå i deras arbetsbeskrivning att bemöta sina kunder med respekt. Jag tror att denna negativa marknadsföring för Flygstolen.se får dem att tappa mer pengar än vad de får in på sina tilläggsavgifter. Äckligt Flygstolen.se.

  4. Känns mycket märkligt. Vill gärna veta vem detta är så man slipper boka med dom. Känns oseriöst. Man skall inte ta betalt extra för kundservice. Låter helt sjukt. Alla företag lever väl av sina kunder och det lär väl inte bli så många nöjda kunder med denna policy?? Jag betalar gärna för frokost och städning om jag kan välja till eller från. Men kundservice?? Nej den skall alltid finnas med och självklart gratis. Man vill ju som kund även ha DLE (Det lilla extra)

Lämna en kommentar