Hotelspecialsblogg.se » Hotellbesök » Kommunikation är a och o för toppservice på hotell!

Kommunikation är a och o för toppservice på hotell!

För att kunna ge toppservice måste personalen på ett hotell kommunicera och vara pålästa om hotellets alla delar. Det fick jag uppleva i helgen. Behöver egentligen inte gå in på vilket hotell det var för det spelar inget roll i det stora hela. Det vi upplevde där är något som hotellen bör tänka på för att kunna ge toppservice. Vi hade bokat rum med frukost och Spabehandling. Sen tänkte vi bara äta ur deras bistromeny på kvällen. Vid incheck fick vi rummen utan problem, men så fort vi frågade om var och hur Spabehandlingen skulle äga rum kom frågetecknen. Vad är det? Spabehandlingar? De som har Spabehandlingarna är inte samma företag som hotellet…
- Vi vet ingenting. De som ska göra behandlingar brukar hämtas i receptionen sen gå iväg.
Jaha tänkte vi. Vad ska vi ha på oss, hur långt ska vi gå iväg? Här fick vi absolut ingen information. Jag försökte också att ringa Spa´t, inget svar.
Vi gick då in i badet för det var en timme kvar till behandlingen. Där hittade vi också ett behandlingsrum.. Jaha, ska vi vara där eller ska vi vara i receptionen och gå iväg ut någonstans?
Personalen i badet visste inte heller någonting.
Ja så här höll det på. Det löste sig tillslut men som gäst orkar och vill man inte hålla på att jaga och fundera hur man ska göra när man är på hotellet.
Det var även väldigt ovisst och oklart ang om vi behövde boka bord i restaurangen.
Det var helt enkelt för många frågetecken och oklara saker för oss. När man är gäst vill man koppla av och oavsett om Spa´t är ett utomstående företag eller inte så ska de ha god kunskap och hjälpa gästerna då det är en del av hotellets utbud. Så alla hotell – se till att alla i personalen vet vad som gäller för restaurang, Spa, parkering, sen utcheck, Internet, ja allt helt enkelt som kan dyka upp som frågor av en gäst. Och vet man inte, kan man kolla med en kollega och ta reda på svaret åt gästen.

//Paulina

Dela med dig!
Liknande inlägg:

    -
  1. FREDAG. Vinnare och nytt år på g!

  2. -
  3. Jag är tillbaka och en vinnare är korad!

  4. -
  5. 48h Special är igång igen..galna priser på hotell i sommar!

Lämna en kommentar